
Norwegian Government to Collect Billions in Extra Dividends for Budget
The Norwegian government plans to collect billions of kroner in extra dividends from state-owned and listed companies, estimated at 4.3-4.7 billion NOK, to cover increased expenses in its revised national budget, alongside 15.2 billion NOK in increased taxes and fees.
Sources
No articles available in your preferred languages.
2 articles available in other languages below.
Opplysninger til VG: Regjeringen vil hente 4,7 milliarder i ekstra utbytte
Regjeringen anslår at de får milliarder av kroner ekstra fra selskaper som staten helt eller delvis eier. Pengene skal brukes for å dekke inn ekstrautgifter i budsjettet.
Read full article →Revidert budsjett: Slik dekkes utgiftene inn
To hovedgrep finansierer regjeringens økte utgifter i revidert nasjonalbudsjett, etter det NRK erfarer: * 15,2 milliarder kroner i økte skatte- og avgiftsinntekter. * 4,3 milliarder kroner i utbytter fra børsnoterte selskaper. I tillegg kommer nesten 400 millioner kroner i utbytter fra unoterte selskaper. Den største merutgiften staten må dekke inn, er nær 10 milliarder kroner ekstra til norgespris på strøm, etter det NRK forstår. Totalt foreslås det nå å bevilge 21,5 milliarder kroner til...
Read full article →
